Digital marketeers omvatten een brede term van online professionals. Nu marketing steeds vaker 'online marketing' wordt is de term 'digital' te vaak overdreven. Ook roept 'digital' veel verwantschap op met bijvoorbeeld offline vormen van digitale marketing. An sich niets mis mee. Toch kan een 'digital marketeer' in diverse type van marketeers worden ingedeeld.
Er zijn 7 type digital marketeers
1. Als eerste type geeft deze optekening van Optify (uit 2013) de 'data obsessed' marketeer. Deze zou zich vooral op G+ begeven en doet veel testen voordat de marketeer in campagne gaat. 2. De 'e-artiste' houdt van 'visual appealing graphics'. Pinterest is voor deze type digital marketeer hét netwerk. Logisch. Deze marketeer deelt veel afbeeldingen. 3. De 'social media master' is typerend. Deze digital marketeer gebruikt vooral sociale media om de omzet te boosten. 4. De 'beta tester' lijkt vooral een geek die veel trends in de gaten houdt maar ook veel trendy 'devices' bezit. Deze marketeer gebruikt vooral alles.. wat in 'beta' is. 5. De 'marketing megaphone' is de schreeuwer. Het fav netwerk is vooral Twitter en hashtags worden veelvuldig gebruikt. 6. De 'old skool' digital marketeer is vooral bezig met oude marketing en oude media. Tv is nog hot en de top van de sociale media netwerken worden niet gebruiit. 7. En dan als zevende de 'snarky marketer'.
Deze marketeer weet vooral want anderen fout doen. Deze marketeer heeft een blog en vertelt graag over campagnes.. van anderen.
|