Online strategie, contentstrategie en portals Jensen bedden corporate en retail

case_jensen_web_01

Jensen is een topmerk in bedden. Het Noorse merk kan zich in het rijtje van Swissflex en Hästens scharen. AtMost maakte voor Jensen het webontwerp en alle interaction design eromheen. Partnerbedrijf Vormgeven.Nl maakte print-campagnes voor onder andere in tijdschriften en krant zoals Telegraaf. Emailacties en virale video’s brachten kopers de diverse vestigingen in van Jensen.

_8785_1406554150

De vraagstelling:

Creëer een onderscheidende online strategie waarbij het corporate brand als ook de lokale vestigingen zichzelf als onderscheidend, usable en luxe merk positioneren.

Een impressie van onze aanpak:

  • Ontwikkeling online marketing strategie.
  • Ontwerp online smoel, identiteit en crossmediale uitstraling.
  • Online contentstrategie met onder andere gebruik van video, nieuwsbrieven en crossmediale aanpak in de vestigingen.
  • Interaction design en uitbouw ‘Jensen beds’ internationale website.
  • Leadgen op beurzen en andere events, beursontwerpen samen met bureau Vormgeven.nl.

Resultaten:

  • 170% meer traffic naar de corporate site door gebruik van crossmediale contentmarketing.
  • Uitbouw (zend) corporate website Jensen naar (interactieve) portal.
  • Multichannel vergroting bekendheid Jensen bedden.
  • Positionering top 5 luxe beddenmerk