Bureau AtMost en partner AtMostTV komen met een unieke tutorials-reeks. Deze reeks opgenomen door en met medewerkers van bureau AtMost en diverse externe experts op gebied van online marketing biedt een uitleg op gebied van noodzakelijke kennis maar vooral op gebied van moderne online marketing. Momenteel kent AtMostTV reeds een aanbod van meer dan 1000 video-interviews met internationale experts uit het digital en online marketing vak.

Marketing en termen

Daar waar “marketing” toch vooral een vakgebied is dat een hoge dichtheid van termen kent, dienen wij als digital en online marketing bureau op de rem te trappen en kaders en termen netjes toe te lichten.

AtMost dit sinds 2003 reeds met een aantal succesvolle marketingboeken en trekt nu de reeds van tutorials door, zoals deze over de customer journey:

Vanaf 2020 verschijnen nog meer tutorials en expert-video’s op het totaal vernieuwde platform van AtMost.nl.

De moderne klantreis

Hoe kijk je nu naar een moderne customer journey en hoe map je een klantreis?

  1. Breng de vijf hoofdfasen in kaart

    Maak duidelijk onderscheid in de fasen van bewustzijn, overweging, actie, gebruik en loyalty.

  2. Per fase de contactmomenten beschrijven

    Beschrijf nu de zogenoemde ‘touchpoints’ en breng de contactmomenten in kaart.

  3. De ervaring per touchpoint

    Nu is het zaak om per contactmoment goed te kijken naar de ervaring die de gebruik, klant of bijna-klant heeft op en met dat touchpoint. Denk aan een telefoontje naar een verkoper, iets zoeken op uw websites, het scannen van uw e-mail of WhatsApp-care.

  4. Kijk naar het crosschannel-effect

    De klantreis verloopt al heel lang niet meer over een bepaald kanaal. Kijk goed naar het crosschannel-gedrag; waar wordt er van kanaal veranderd en waar worden kanalen door elkaar gebruikt.

  5. Optimaliseren

    Het optimaliseren van de klantreis is een continu-proces. Elk klant heeft zijn of haar eigen klantreis; optimaliseer en verbeter continu het aanbod per kanaal en brengt continu de ervaring per contactmoment in kaart. Wees ook kritisch naar het gebruikte kanaalaanbod en de aard van de touchpoints.