AtMost en A Class Books presenteren: ‘Handboek Online Marketing 8’ #HOM8

AtMost, A Class Books en Nieuws.Marketing presenteren: ‘Handboek Online Marketing 8’. Het meest complete boek over strategische online marketing. AtMost doet de contentcreatie en campagnes.

 

Handboek Online Marketing 8 met tools, templates, oefenomgeving, expertcases en meer

Converterende online en digital marketing strategie in de praktijk gebracht

Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek. HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse.

 

Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.

 

“Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.”
Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

“Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat.”
Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

“Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketing-
kansen helder uitlegt.”
Igor Beuker, spreker en host op het gebied van digital transformatie

“Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag behandelt!”
Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken… anders kopen


online marketing boek

Inhoudsopgave Handboek Online Marketing 8

Dankwoord
Voorwoord (Prof.dr. Henry Robben, Nyenrode Business Universiteit)
Over het hybride gebruik van het Handboek Online Marketing
De indeling van HOM8 in vier hoofdfasen

Hoofdstuk 1

Traditioneel, Trends en Transitie
Marktplaats-model en virtualisatie
Van customer delight naar metaverse

Modern marketingdenken

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 2

Analyses, purpose marketing, Maturity-model
Online DNA: What, How, Why

Onze online klant onderzoeken

Onze Persona bepalen

Online verdienmodellen

Van freemium naar marketplace

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 3

Van online SWOT naar confrontatie

Van 4 P’s naar 4 C’s

Alternatief online 10 P’s

Customer Journey mapping

De vraagstelling

Bepaling online marketingstrategie

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 4

Van diepere analyse naar big data

Google Analytics insights

Profielverrijking

CASE

Oefeningen

 

Hoofdstuk 5

Leadgeneratie

Online b2b-marketing

Lead nurturing

Conversieoptimalisatie

4 R-model voor conversieoptimalisatie per middel

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 6

Websiteoptimalisatie

A-B test

Eye tracking

Usability

Accessibility

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 7

Virale marketing

Online engagement

WOW-effect!

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 8

Contentmarketing

Doelen

Formats

Storytelling

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 9

E-mailmarketing

CRM en databasemarketing

Doelen

Vormen

Succesfactoren

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 10

Zoekmachinemarketing

SEO

SEA
SEM

SEP

Search Console

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 11

Microsites en landingspagina’s

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 12

Social media marketing

influencer marketing

POST-model

Campagne

Adverteren

Monitoren

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 13

Digital en online advertising

Afrekenmodellen

Performance based

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 14

Mobile marketing

Mobility-model

5 C’s

SoLoMo

Mixed reality

Metaverse

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 15

Streaming media

Online video

Podcast

CASE

Oefeningen

Hoofdstuk 16

Opbouw Strategisch Online Marketingplan (STOMP)

Evaluatie

CASE

Oefeningen