Ook een boek, zelfs een handboek, moet je soms “growth hacken“. Zo ook het totaal verbouwde Handboek Online Marketing 7 dat zelfs voor lezers van de eerdere edities een opfrisser zal zijn. Een fraaie hardcover, mooi papier, 3500+ digitale bijlagen, QR-codes en vooral Online Marketing 5.0!  Het langslopende online marketingboek met alle originele modellen, nieuwe inzichten, onderzoeken, cijfers, de beste experts en een toekomstbestendige online marketingstrategie (+moderne planopbouw). 

Wat je concreet leert met het Handboek Online Marketing 7?

Een handboek is bedoeld om je kennis op te frissen en deel 7 van het Handboek Online Marketing is gericht op de moderne online marketing, want “online marketing” bestaat al bijna 30 jaar en oude aanpakken werken niet meer.

  • Je leert vooral van profs uit de praktijk en op basis van actuele cases en onderzoeken.
  • Wat is er veranderd in de fase van Online Marketing 5.0?
  • Hoe bouw je een Facebook shop?
  • Wat zijn nieuwe manieren van conversieoptimalisatie?
  • Hoe gebruik je het E-model om een succesvolle virale campagne op te zetten?
  • Hoe pas je je website aan op basis van verschillende zoekprofielen en type bezoekers?
  • Wat is een likeable business en hoe bouw je dit op aan de hand van de piramide?
  • Hoe bouw je een toekomstbestendig strategisch online marketingplan op?
  • Hoe maak je een digitaal persona?
  • Hoe maak je een b2b en b2c social media marketingstrategie?
  • Hoe ga je om met de generatie C(onnected)?
  • TikTok?
  • Wat is de Storytelling Cheatsheet?
  • Hoe maak je engaging content?
  • Wat is de beste inspiratie voor contentcreaties?
  • Hoe bouw je met het B-model een effectieve contentmarketing-campagne op?

23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten

  1. Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven.
  2. Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden.
  3. Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread.
  4. Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst.
  5. Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties…
  6. Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI’s en evaluatie.
  7. Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd.
  8. Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing.
  9. TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories.
  10. Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen.
  11. Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking.
  12. Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken.
  13. Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties.
  14. De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie.
  15. Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schema’s.
  16. Video-tutorials, webinars en meer digitale extra’s die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken.
  17. Compacter geschreven en beter scanbaar.
  18. QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan.
  19. Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders.
  20. Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk).
  21. De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing..
  22. Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek.
  23. In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl…