Ook een boek, zelfs een handboek, moet je soms “growth hacken“. Zo ook het totaal verbouwde Handboek Online Marketing 7 dat zelfs voor lezers van de eerdere edities een opfrisser zal zijn.
Een fraaie hardcover, mooi papier, 3500+ digitale bijlagen, QR-codes en vooral Online Marketing 5.0! Het langslopende online marketingboek met alle originele modellen, nieuwe inzichten, onderzoeken, cijfers, de beste experts en een toekomstbestendige online marketingstrategie (+moderne planopbouw).
Wat je concreet leert met het Handboek Online Marketing 7?
Een handboek is bedoeld om je kennis op te frissen en deel 7 van het Handboek Online Marketing is gericht op de moderne online marketing, want “online marketing” bestaat al bijna 30 jaar en oude aanpakken werken niet meer.
- Je leert vooral van profs uit de praktijk en op basis van actuele cases en onderzoeken.
- Wat is er veranderd in de fase van Online Marketing 5.0?
- Hoe bouw je een Facebook shop?
- Wat zijn nieuwe manieren van conversieoptimalisatie?
- Hoe gebruik je het E-model om een succesvolle virale campagne op te zetten?
- Hoe pas je je website aan op basis van verschillende zoekprofielen en type bezoekers?
- Wat is een likeable business en hoe bouw je dit op aan de hand van de piramide?
- Hoe bouw je een toekomstbestendig strategisch online marketingplan op?
- Hoe maak je een digitaal persona?
- Hoe maak je een b2b en b2c social media marketingstrategie?
- Hoe ga je om met de generatie C(onnected)?
- TikTok?
- Wat is de Storytelling Cheatsheet?
- Hoe maak je engaging content?
- Wat is de beste inspiratie voor contentcreaties?
- Hoe bouw je met het B-model een effectieve contentmarketing-campagne op?
23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten
- Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven.
- Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden.
- Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread.
- Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst.
- Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties…
- Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI’s en evaluatie.
- Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd.
- Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing.
- TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories.
- Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen.
- Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking.
- Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken.
- Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties.
- De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie.
- Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schema’s.
- Video-tutorials, webinars en meer digitale extra’s die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken.
- Compacter geschreven en beter scanbaar.
- QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan.
- Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders.
- Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk).
- De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing..
- Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek.
- In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl…