Online marketing en de digitale transitie heeft een enorme boost gekregen. Het Handboek Online Marketing is wereldwijd het eerste crossmediale handboek geweest dat zich digitaal blijft updaten. Met inmiddels de zevende druk (zomer 2020) in aantocht kent ook dit handboek een frisse aanpak. Dat lesgeven en leren hybride is, blijft is een feit. De coronacrisis heeft het digitale component van het lesgeven en leren versterkt, iets waar het Handboek Online Marketing al jaren bij aansluit. Een handboek dat subtiel, visueel en prettig de theorie mixt met de dagelijkse, actuele praktijk. Daarbij cases met en door de beste experts. Deel 7 zal tevens tutorials toevoegen die het lesgeven en leren nog prettiger maken.
Het populaire Handboek Online Marketing deel 6 blijft bestaan in een update en krijgt ook een ebook versie.
Praktisch en video-tutorials
Het zeer praktische studie- en managementboek is in zijn zevende herziene editie totaal vernieuwd en nog completer gemaakt.
Het gebruik van QR-codes, nieuwe inzichten, cijfers en ontwikkelingen van invloed op de online marketingmix, komen uitgebreid aan bod in een strakke structuur. Video-tutorials maken het HOM7 nog praktischer.
Grondslagen
‘Het Handboek Online Marketing 7 (#HOM7)’ verschaft je als (toekomstig) onlinemarketeer zowel de theoretische grondslagen als de praktische tools om een effectieve onlinemarketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Doorspekt met voorbeelden uit de praktijk laat Patrick Petersen zien hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn.
Crossmediaal
‘Het Handboek Online Marketing 7’ is een praktisch en crossmediaal boek met op de ondersteunende website www.handboekonlinemarketing.nl veel extra video’s, interviews, extra webinars, kleurrijke modellen en opvallende cases. Het boek kent bovendien bijdragen van experts die de strategische visie op gebied van online marketing tot ver in de toekomst brengen. Leerzaam én inspirerend.
Inhoudsopgave
0 UITLEG GEBRUIK HANDBOEK ONLINE MARKETING, STRUCTUUR EN BIJLAGEN
1 TRANSITIE: DE GRONDSLAG VAN DE MARKETING EN ONTWIKKELINGEN
2 DE CONNECTED CONSUMENT EN TRANSITIE NAAR MODERNE MARKETING
3 HET STAPPENPLAN VAN EEN ONLINE MARKETINGSTRATEGIE EN DE 4 C’s
4 WEB 5: DE ONTWIKKELING VAN HET WEB EN DE MIXED REALITY
5 DOELSTELLINGEN, CONVERSIE, 5R-MODEL EN DE ONLINE MARKETINGMIX
6 ICT-MODEL, WEBOPTIMALISATIE, LEAD NURTURING EN E-COMMERCE
7 VIRALE MARKETING EN ONLINE ENGAGEMENT
8 CONTENTMARKETING, STORYTELLING EN ENGAGING CONTENT
9 E-MAILMARKETING EN CAMPAGNE
10 ZOEKMACHINEMARKETING: SEM, SEO, SEA, SEP EN SOCIAL SEARCH
11 MICROSITES, LANDINGSPAGINA EN SHORT FUNNELING
12 SOCIALE MEDIA MARKETING EN SOCIAL SELLING
13 DIGITAL ADVERTISING, AFFILIATES EN PERFORMANCE BASED
14 MOBILE EN VOICE MARKETING
15 ONLINE VIDEO EN VLOGGEN
16 STRUCTUUR STRATEGISCH ONLINE MARKETINGPLAN EN ONLINE GEREEDSCHAP