AtMost presenteert Growth-hack 2021: ‘Social Selling met LinkedIn’ #inhoud #boek

LinkedIn is in een periode van thuiswerken meer dan zomaar een digitaal netwerk. LinkedIn – met ruim 700 miljoen gebruikers wereldwijd – heeft in 2020 op hoog tempo een aantal nieuwe features uitgerold die het leven van een digitaal klantmanager, maar ook persoonlijk ‘social seller’ vergemakkelijken. 

Over het boek

Het kleurrijke boek kent een logische opbouw maar vooral handige tips die direct toepasbaar zijn door de handige stappenplannen. De rode draad in het boek is de beoogde klantreis. Van interesse tot lead, van relatie tot ambassadeur.

Bestellen kan hier!

Preview H1

De ontstaansgeschiedenis, de ontwikkelingen door de jaren heen, het jargon, de toepassingen en de harde cijfers maken van LinkedIn het meest interessante social media netwerk voor digitale werving in de breedste zin van het woord. Het snelgroeiende netwerk heeft een transitie doorgemaakt van marktplaats voor vacatures, naar een platform dat steeds meer mogelijkheden voor branding, leadgeneratie en digitaal klantmanagement biedt.  Kernvragen bij hoofdstuk 1 zijn:

  • Hoe is LinkedIn uitgegroeid tot ons belangrijkste netwerk?
  • Hoe kunnen wij LinkedIn doelgericht gebruiken?
  • Hoe definiëren we social selling?

 

Preview H2

Een professionele aanpak van social selling vraagt om werkbare doelstellingen. Nu wij de ontwikkelingen van LinkedIn in kaart hebben gebracht, is duidelijk geworden dat er sinds 2017 veel nieuwe features bij zijn gekomen die in een moderne mix van doelgerichte social selling middelen horen. Daar hoort ook de optimalisatie van het eigen profiel bij. Kernvragen bij hoofdstuk 2 zijn:

  • Wat zijn werkbare doelstellingen van social selling?
  • Hoe gebruiken wij de SSI om LinkedIn doelgericht in te zetten?
  • Hoe optimaliseren wij ons profiel?

 

Preview H3

Na de doelstellingen en het optimaliseren van het vindbare profiel op basis van het VAK-EI, komt het daadwerkelijke tactisch werk. Met een doordachte aanpak en focus op de Decision Making Unit kunnen wij ervoor zorgen dat het doel wordt bereikt en vervolgens geëvalueerd kan worden. Meten doen we met de SSI.

Kernvragen bij hoofdstuk 3 zijn:

  • Hoe bedienen wij de DMU in de lopende klantreis?
  • Hoe gebruiken wij de SSI als evaluatiemiddel?
  • Wat zijn tactische manieren voor social selling doelen?

Preview H4

Na het inzicht in de eigen DNA, het optimaliseren van het VAK-EI, de uitgekozen doelstelling, het inzien van de SSI-score en het ontwerpen van de persona gelinkt aan de juiste DMU, werken we de doelstellingen uit hoofdstuk 2 uit tot een praktische aanpak. Een focus op personal branding en reputatiemanagement zijn redenen om LinkedIn vaker te gebruiken. Net als de extra traffic die social media platformen generen. Bent u al een mensmerk?

Kernvragen bij hoofdstuk 4 zijn:

  • Wat zijn tactische manieren om de doelstellingen personal branding, reputatiemanagement en meer traffic uit te werken?
  • Wat zijn relevante middelen die wij in kunnen zetten?
  • Hoe gebruiken wij ook hier de SSI als evaluatiemiddel?

Preview H5

Een thought leader is een persoon, merk of organisatie die wordt erkend als een autoriteit op een gespecialiseerd gebied. Het willen bereiken van thought leadership is in uw markt een manier om de onderscheidende waarde te bewijzen. Deze doelstelling gaat hand in hand met doelstellingen als personal branding en leadgeneratie en kan met de SSI-score inzichtelijk worden gemaakt.  Kernvragen bij hoofdstuk 5 zijn:

  • Wat zijn manieren om thought leadership te bereiken?
  • Wat zijn relevante middelen die wij kunnen inzetten?
  • Hoe maken wij Sponsored Content?

Preview H6

LinkedIn is meer dan een internationale virtuele kaartenbak vol visite-
kaartjes. Het vinden van de juiste informatie over een klant, het gedrag, de markt, het bereik en de engagement biedt veel insights en commerciële kansen. Via de uitgebreide zoekfunctie kunt u interessante mensen en organisaties vinden. Ondanks het met wederzijdse toestemming verbonden zijn in een netwerk, heeft de privacywetgeving ook op de gedeelde informatie in LinkedIn impact gehad. Kernvragen bij hoofdstuk 6 zijn:

  • Hoe komen wij aan klantinformatie op LinkedIn?
  • Hoe kunnen wij onze engagement verbeteren op basis van klantinformatie?
  • Wat zijn doelgerichte middelen om onze community uit te breiden?

 

Preview H7

Het gaat bij veel gebruikers op LinkedIn vooral om de leads. Ruim 65% van de b2b-marketeers zegt in een internationaal onderzoek
van eMarketer.com dat LinkedIn hun bruikbare leads brengt. Het vinden van warme leads staat niet los van de andere doelstellingen. Leadgeneratie, is een optelsom van de resultaten van de andere doelstellingen en ook om die reden de hoofddoelstelling van veel LinkedIn-gebruikers

Kernvragen bij hoofdstuk 7 zijn:

  • Wat zijn tactische manieren voor het opvangen van leads?
  • Wat zijn relevante middelen die wij in kunnen zetten?
  • Hoe gebruiken wij LinkedIn om de leads te bewerken?