AtMost is verheugd bestseller auteur Nir Eyal voor de camera te hebben gekregen. In Hooked onthult Nir Eyal de strategieën die succesvolle bedrijven gebruiken om producten te creëren die gebruikers blijven boeien—inzichten die ook voor jou nuttig kunnen zijn. Volgens Eric Ries, auteur van The Lean Startup, is dit boek essentieel voor iedereen die zich richt op het verhogen van klantbetrokkenheid. Rory Sutherland, Vice Chairman van Ogilvy & Mather, noemt het de meest dynamische en inzichtelijke presentatie over dit onderwerp. Hooked werd bekroond met de prijs voor Beste Marketingboek bij de 800-CEO-READ Business Book Awards in 2014 en is een veelbesproken onderwerp in Silicon Valley, zoals opgemerkt door Boris Veldhuijzen van Zanten, oprichter van The Next Web.
Eyal onderzoekt waarom bepaalde producten onze aandacht trekken terwijl andere falen, en bestudeert de gedragsmechanismen waardoor we ons uit gewoonte aangetrokken voelen tot sommige technologieën.
Hij introduceert het Hook Model, een vierstappenproces dat is ontworpen om klantgedrag subtiel te sturen en herhaalde betrokkenheid te stimuleren, zonder afhankelijk te zijn van dure reclame of agressieve marketing. Gebaseerd op jarenlange onderzoekservaring, consultancy en praktijkervaring, biedt Eyal een praktische gids voor het bouwen van producten waar mensen van houden.
Hooked is bedoeld voor productmanagers, ontwerpers, marketeers, start-up oprichters en iedereen die de psychologische mechanismen achter gebruikersbetrokkenheid wil begrijpen. Eyal geeft concrete stappen om blijvende gebruikersgewoonten te creëren, ondersteund door overtuigende voorbeelden van producten zoals de iPhone, Twitter, Pinterest en de Bible App. Vanuit zijn ervaring in de videogame- en reclame-industrie heeft Eyal zowel de technieken toegepast als kritisch geëvalueerd die in het boek worden besproken.
Naast het geven van lessen in toegepaste consumentenpsychologie aan de Stanford Graduate School of Business en het Hasso Plattner Institute of Design, is Eyal een veelgevraagd spreker op brancheconferenties en bij Fortune 500-bedrijven. Zijn werk is verschenen in publicaties zoals Harvard Business Review, The Atlantic, TechCrunch en Psychology Today. Ryan Hoover, die meewerkte aan Hooked, richtte later Product Hunt op, een platform dat wordt erkend als een toonaangevende bron voor het ontdekken van innovatieve technologieën.