Tijdens de COVID-19 periode is het zakelijk platform uitgegroeid tot een houvast in klantcontact en leadgeneratie. Met nieuwe features – zoals livestream, polls, eventplanning, de revival van Pulse en open for business – flirt LinkedIn met de nieuwe groep van jonge en ook kritische gebruikers.
Naast jonge bedrijven focust LinkedIn ook op B2C. Denk hierbij tevens aan de LinkedIn Stories die ingezet kunnen worden om jouw groep van (zakelijke) followers op de hoogte te stellen van jouw activiteiten.
De clinic toont de brede 24/7 toepassing en mogelijkheden van LinkedIn in een periode van vooral digitaal klantcontact. Ook LinkedIn is nu 24/7 ‘on’, maar wat zijn de waardevolle mogelijkheden?
LinkedIn heeft in 2019 – en vooral 2020 – een enorme toolkit aan leadgen verhogende middelen uitgerold. Het ooit zo sobere – en puur zakelijk social network – kan zich nu meten met de features zoals Facebook en Twitter deze kennen.
Waar begin dit jaar Facebook met een gratis webshop organisaties een manier van social selling heeft gegeven, lijkt LinkedIn nog verder te gaan op gebied van zakelijke contentmarketing en klantinteractie.
Wat te je verwachten?
In deze clinic leert Patrick Petersen (online marketing, contentmarketeer en socialmediastrateeg) je meer over de nieuwe mogelijkheden die LinkedIn stories, livestream, de polls, de open for business en diverse contentmarketing mogelijkheden bieden met leadgeneration en zakelijke storytelling!
Auteur, ondernemer, spreker, vlogger en docent Patrick Petersen RDM MA MSc (bureau AtMost) begon vanaf 1993 – 25 jaar geleden – als een van de eerste “Webmarketeers” organisaties, zoals Gant USA, de Trendhopper Holding, Heijmans, Rabo Vastgoed, Appoint, MTV Europe, Blauwhoed, Coolcat, T-mobile, OHRA, DELTA, Nationale-Nederlanden, IKEA International, Yahoo! en Hästens bedden, bij te staan in hun digitale transformatie. Als energiek self-disruptor heeft Petersen tussen 2014 en 2017 aan de London Business School & Finance en Genova Business School zijn brede kennis geüpgraded en onderzoek gedaan naar de impact van mixed reality op de toekomstige customer experience en de digital marketingmix 5.0. Patrick is als docent verbonden aan Beeckestijn Business School.