AtMost is expert op de knowledge hub van inspiration opleider Beeckestijn Business School. Zo komen er onder andere modellen langs uit de producties van bureau AtMost, zoals het Handboek Online marketing en het befaamde piramidemodel:
Een TikTok video die viral gaat of een LinkedIn post waar massaal op gereageerd wordt. Welke (social media) marketeer droomt er niet van? Maar er is meer nodig dan een leuke filmpje of een grappig post om echte impact uit social te halen. Social media kanalen zijn een goede plek om een relatie en verbinding met je (toekomstige) klant op te bouwen.
De massale hoeveelheid content die dagelijks worden gedeeld maken het voor merken lastig om (organisch) de weg naar de doelgroep te vinden. Dat maakt likeability zo belangrijk. Likeable content is content die wij waarderen en graag doorsturen of waar wij graag op reageren. Verrassing, interactie, authenticiteit, passie en emotie spelen daarbij een rol.
HOE WORD JE LIKEABLE?
Om de status van ‘likeable’ te behalen, spelen diverse aspecten een rol. Door likeable te zijn wordt social media werkelijk sociaal. De interactie en engagement neemt toe en je komt echt in contact met de doelgroep. Likeable (engaging) content wil zeggen dat je interessante content deelt voor jouw doelgroep. Informatief, van waarde, simpel en amuserend. Likeable content kan bij de consument zorgen voor:
- Een goed gevoel, zoals bij het oplossen van frustraties en wegnemen van irritaties.
- Inspiratie, zoals de campagnes van sportmerk Nike of het opdoen van extra kennis, zoals met whitepapers en onderzoeken.
- Fun, zoals Lego doet met een platform vol grappige video’s.
De bouwstenen uit de likeability-piramide helpen je om meer verbinding met (potentiële) klanten te maken. Hierdoor wordt jouw organisatie of merk meer likeable. De basis hiervoor ligt bij vier aspecten: listening, storytelling, passion en team playing.