INTERVIEW Managementboek.nl: ‘Social Selling met LinkedIn – Digitaal klantmanagement in een nieuwe economie’

 

AtMost wordt geïnterviewd door Managementboek.nl.

Digitaal zaken doen, groeiende personal branding, het massaal digitaal streamen en zo op een (post)corona-manier relaties en klanten te bedienen, is anno 2021 makkelijker dan ooit. Het beheer van relaties op de sociale platformen is vooral relevanter geworden en op – bijvoorbeeld – social media platform LinkedIn nog beter gericht op het juiste publiek. Het is de claim uit de nieuwste uitgave van social media marketing specialist Patrick Petersen RDM MA MSc. In zijn nieuwste, crossmediale boek Social Selling met LinkedIn sleept hij de kleine ondernemers en zzp’ers door de digitale, thuiswerk coronacrisis heen. 

Patrick Petersen| 2021|2-3 minuten leestijd

“Koud en hard verkopen werkt niet meer; alles is social selling geworden!”Op LinkedIn hebben we maar weinig last van hacks, fake-accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen. Met het opnieuw – en anders – benaderen van bestaande (social media) middelen kunt u op een nieuwe manier groeien en digitale relaties beheren.Een enorme groei aan nieuwe mogelijkheden
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn teller op ruim 750 miljoen gebruikers (bron: kinsta.com, januari 2021), met in Nederland bijna tien miljoen accounts. Begin 2021 gebruikten dagelijks zo’n 850.000 mensen LinkedIn, wat tegenwoordig niet alleen meer een platform is voor werkzoekenden, maar steeds meer een netwerk- en kennisplatform is dat gekoppeld is aan media uitzendingen via Zoom, Microsoft Team en nieuwe features om bijvoorbeeld eenvoudig en gratis binnen het eigen netwerk te streamen. Het levert de kleine ondernemer veel handige, gratis mogelijkheden op om zichtbaar te zijn en te blijven binnen een bestaand en warm netwerk.
“Social selling is persoonlijk, leuk, relatiegericht en gaat vaak digitaal live!”Relevant, persoonlijk en interactief groeien met content
Door de besloten – en gesloten – communities, is het netwerk op LinkedIn niet alleen relevant, maar ook van hoge kwaliteit. Het slim gebruiken van hashtags zorgt er tegenwoordig ook nog eens voor dat u content buiten het netwerk zichtbaar en vindbaar is. De stories op LinkedIn prikkelen de connecties op een persoonlijk manier de mobiele feed in. De nieuwe event features maken het opvangen van nieuwe contacten en leads met relevante contentmarketing zeer eenvoudig, om vervolgens met een nieuwe opties, zoals Open for Business en de optie om een pagina vol cases te maken, ook nog eens kwaliteitsleads binnen te halen. De streams en events circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een publiek van prospects te bedienen. Het netwerk beloont ook nog eens haar gebruikers door de content steeds beter vindbaar te maken in bijvoorbeeld Google en Bing. Het presenteren is vooral leuk geworden; livestreams, mooie visuele case-pagina’s, polletjes, stories en meer grafische content maken van die aloude feed een zakelijk feestje.
“Op LinkedIn hebben we maar weinig last van hacks, fake-accounts, spam of andere Facebook-achtige taferelen.”

Features die helpen bij het digitaal ondernemen en thuiswerken
LinkedIn is in 2020 en 2021 uitgegroeid tot een vooraanstaand b2b en b2c mediakanaal met toepassingen die nog maar weinig gebruikers kennen. De gerichte social selling vormt hierbij de rode draad. In dit boek laat ik doelmatig de nieuwe features zien van LinkedIn. We zetten ze helder op een rij, geven inzichten in het verbeteren van de vindbaarheid, het aantrekken van besluitvormers en het verstevigen van digitale, zakelijke relaties. Het praktische leer- en managementboek is daarmee uniek in zijn soort en diverse experts delen hun gebruik van LinkedIn in het boek. De QR-codes brengen de lezer snel op de toegevoegde website gevuld met veel extra’s!

Auteur, ondernemer, crossmediaal marketeer, spreker, blogger en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is onder zijn @Onlinemarketeer al jaren een bekende op de sociale media en schreef al meerdere bestsellers op gebied van social media marketing.


Dit interview is in 2021 in het magazine van Managentboek.nl verschenen.

Gerelateerde artikelen op AtMost.nl: