Intranet IKEA: concept, contentstrategie en (interne) contentmarketing #intern #beleving

IKEA behoeft geen introductie. Dat er achter de schermen door IKEA veel wordt gedaan voor de intern online werknemers-satisfaction weten maar weinig.

Online marketing bureau AtMost mocht het intranet usable restylen voor allereerst de hoofdvestiging in Amsterdam.

ikea_04

Vervolgens is het intranet uitgerold over heel IKEA Nederland. Usability, een herkenbare smoel, relevante content en het veelvuldig gebruik door de werknemers stond voorop.

ikea_design_basis

De vraagstelling:

Creëer een vriendelijk, usable intranet voor IKEA international gericht op de Nederlandse medewerkers met relevante beleving en contentaanpak.

ikea_02

Een impressie van onze aanpak:

  • Ontwikkeling intranet.
  • Gerichte sessies contentmarketing en social media marketing.
  • Crossmediale aanpak met (visuele) contentmarketing.

Resultaat:

  • De mix van gerichte contentmarketing en het aanwezig intranet heeft voor een betere interne informering gezorgd als ook de toename in aanlevering van content door personeel
  • Intranet is naast de Nederlandse editie een blauwdruk geworden voor IKEA in Europa.