IKEA behoeft geen introductie. Dat er achter de schermen door IKEA veel wordt gedaan voor de intern online werknemers-satisfaction weten maar weinig.
Online marketing bureau AtMost mocht het intranet usable restylen voor allereerst de hoofdvestiging in Amsterdam.
Vervolgens is het intranet uitgerold over heel IKEA Nederland. Usability, een herkenbare smoel, relevante content en het veelvuldig gebruik door de werknemers stond voorop.
De vraagstelling:
Creëer een vriendelijk, usable intranet voor IKEA international gericht op de Nederlandse medewerkers met relevante beleving en contentaanpak.
Een impressie van onze aanpak:
- Ontwikkeling intranet.
- Gerichte sessies contentmarketing en social media marketing.
- Crossmediale aanpak met (visuele) contentmarketing.
Resultaat:
- De mix van gerichte contentmarketing en het aanwezig intranet heeft voor een betere interne informering gezorgd als ook de toename in aanlevering van content door personeel
- Intranet is naast de Nederlandse editie een blauwdruk geworden voor IKEA in Europa.