![Interview.](https://www.onlinemarketeer.tv/wp-content/uploads/2020/11/79738bb6-b9cc-477e-a621-2dcbb4ed24cf.jpg)
Met interview over HOM7 en de internetstrategie in het Managementboek.nl magazine
Ondernemer, marketingdocent, schrijver en consultant Patrick Petersen leverde onlangs de zevende versie van zijn Handboek Online Marketing af. Mooie aanleiding voor een gesprek met Petersen over de evolutie van het marketingvak.
Waarom moest er een update komen van het Handboek Online Marketing?
‘Omdat online marketing flink verandert en in de doorgroeifase zit, weten nu veel meer dan dertig jaar geleden. Het was echt een onontgonnen terrein en langzaam beginnen de verdienmodellen en de goede cases te komen en naderen we de platformeconomie. Nu zie je complete online marketingteams bij organisaties ontstaan waardoor het een professioneel vak wordt qua budget en plek binnen de organisatie. Het liefst zou ik volgende maand update deel 8 uitbrengen om alles rond TikTok mee te nemen.’