Google search hanteert sinds de zomer van 2019 Mobile-first indexing. Dit betekent dat (nieuwe) websites worden bekeken vanuit de mobiele versie. Dit eist nog meer expertise van uw digitale en online marketing bureau omdat ‘oude’ richtlijnen minder vitaal zijn geworden voor het indexeren in de Google zoekmachine en dit een opstap is naar het zoeken met de stem (voice search).
De snelheid, het gemak van bedienen en de juiste, snelle en aangepaste mobiele content zijn key voor scorende zoekmachinemarketing. Google search schrijft op hun developer platform:
Mobile-first indexing means Google predominantly uses the mobile version of the content for indexing and ranking. Historically, the index primarily used the desktop version of a page’s content when evaluating the relevance of a page to a user’s query. Since the majority of users now access Google Search with a mobile device, Googlebot primarily crawls and indexes pages with the smartphone agent going forward.
Mobile-first indexing is enabled by default for all new websites (new to the web or previously unknown to Google Search). For older or existing websites, we continue to monitor and evaluate pages based on the best practices detailed in this guide. We inform site owners in Search Console of the date when their site was switched to mobile-first indexing.
Bureau AtMost kan u helpen bij bewerkstelligen van scorende zoekmachinemarketing en posities.