[ONDERZOEK] ‘Digitale reputatie vereist digitale hartslag: adviezen en tips (rapport)’

Digitale hartslag.
Digitale hartslag.

Het coronavirus heeft een grote impact op de maatschappij; een groot deel van Nederland werkt thuis, het aantal besmettingen stijgt nog steeds, festivals worden afgelast en artiesten en organisatoren dreigen mogelijk failliet te gaan. Hoe trotseer je deze coronacrisis als artiest of festival?

En hoe bereid je je voor op de wereld na deze crisis? een samenvatting van de long-read ‘Hoe kunnen artiesten en festivals de coronacrisis trotseren’.

Digitalisering is noodzakelijk

De coronacrisis heeft al een gigantische impact en die impact zal nog een poos merkbaar zijn. Dit vertelt Yuri van Geest in de 33e episode van de podcast Digitaal Vermogen. Het coronavirus laat niet alleen zijn sporen na op fysiek vlak, maar ook op het gebied van cultuur en entertainment. De coronacrisis zorgt ervoor dat organisaties weer het vertrouwen en de loyaliteit van fans en bezoekers moeten verdienen, stelt Van Geest.

Tijdperk

De coronacrisis is een tijdperk waarin technologie nu echt een ‘commodity’, oftewel een gemeengoed is geworden. Digitaal is nu echt ‘het nieuwe normaal’ geworden. In Nederland gebruikt 95 procent van de bevolking internet en zit ruim tweederde van de mensen op sociale media. Slimme artiesten en festivals blijft relevant in het digitale ecosysteem dat internet heet. Wie in staat is om zich aan te passen, zal ook nu een grotere kans op overleving hebben. Festivals en artiesten moeten in deze tijd vooruit durven kijken. Yuri van Geest is duidelijk in de podcast: dit is hét moment om de volledige digitalisering van de organisatie door te voeren.

Veel mensen besteden nu meer tijd aan informatie, learnings, entertainment en dergelijke. Dit biedt voor veel organisaties interessante kansen. Wij spelen hier zo goed mogelijk op in met huidige of nieuwe relevante content-concepten. Denk bijvoorbeeld aan verschillende manieren om live interactie te hebben met publiek of e-learnings aan te bieden. We zorgen dat onze klanten (artiesten, voetballers en influencers, red.) hiermee echt impact maken. We houden dit post-ritme consistent. Zo realiseren we een gezonde digitale hartslag.

MICHIEL SCHOONHOVEN – NXTLI

Digitale reputatie vraagt om digitale hartslag

Hoe zorg je ervoor dat je tijdens deze coronacrisis niet vergeten wordt en daarna als winnaar uit de bus komt? Door in te zetten op een goede digitale reputatie. De digitale reputatie draagt bij aan offline en online groei van fans en andere betrokkenen. Wees je daarom bewust welke informatie online staat over jou als artiest of festival. Een goede digitale reputatie betekent immers dat je jouw digitale merkwaarde behoudt of zelfs misschien zelfs ziet stijgen. Een goede digitale reputatie begint bij een digitale hartslag: een post-ritme op sociale media dat regelmaat kent.

Lees hier verder over de digitale hartslag!

Gerelateerde artikelen op AtMost.nl: