De opleiding Contentmarketing is voor iedereen die wil weten hoe je met de juiste content klanten kunt boeien en de relatie met hen kunt versterken. De cursus is een absolute aanrader voor iedereen die in zijn werk bezig is met het (beter) bereiken van de doelgroep.
Bijvoorbeeld als (online) marketeer, manager of zelfstandig ondernemer. Na afloop kun je creatieve content maken die je doelgroep boeit en bindt én een contentstrategie omzetten naar een content-marketingcampagne.
- Inleiding contentstrategie & contentmarketing.
- Het 3C, 3S en 6C-model.
- Branded content, curated content en user generated content.
- Social influence, reviews, engagement en social proof.
- Van strategie naar tactiek: de mix van middelen.
- Campagne met het B-model van boeien en binden.
- Metrics en analyse.
- Het contentstrategieplan (CSP).
De vraagstelling:
Creëer op basis van het Handboek ContentStrategie (van auteur en CEO AtMost Patrick Petersen) een praktische en crossmediale cursus voor de LOI.
Een impressie van onze aanpak:
- Ontwikkeling studentprofiel.
- Ontwerp opleiding/cursus.
- Het Handboek ContentStrategie (deel 3) is het uitgangspunt en wordt gebruikt in de opleiding.
- Crossmediale aanpak met boek, digitale bijlagen, eigen portal en didactische video’s plus webinars.
Resultaat:
- Top 50 opleiding LOI in 2015.
- Toename bekendheid marketingporfolio opleider.