Gister ben ik begonnen met het doceren van de online course Content Marketing. Hierbij krijgt de student het Handboek Content Strategie. In de course komt het nut, de positionering en strategie van content aan bod als ook het vertalen naar een plan van aanpak. Het Handboek ContentStrategie is daarbij leidend. Er is veel vaagheid over het nieuwe vak- en leergebied contentmarketing zoals wij dit hedendaags omkaderen en benoemen. Dat het vooral een harde kant van sociale media is, is duidelijk. Wat de kracht precies is, is voor velen nog niet helemaal duidelijk.
Wat is jouw verhaal?
Het gaat niet om jouw product. We hebben 330 miljoen blogs en 1 miljard smartphones. Dat het verhaal jouw nieuwe productreclame is, maakt Seth Godin regelmatig duidelijk. Mensen boeien en binden is vitaal. Meenemen in jouw verhaal, lading meegeven en dit door de community laten bevestigen.
Presentatie
Onderstaande presentatie van Amerikaans consultant Jeff Bullas toont de succesfactoren van content marketing. Bullas geeft goed richting met tips zoals: structuur, houd het simpel, werk visueel met veel plaatjes, gebruik soms een negatieve engagement die je uitlookt, case studies en lijsten. Bullas zijn boodschap is duidelijk: het gaat vooral om de passie die jij in je content marketing stop, de (meer)waarde en het zoeken naar het juiste publiek.