Reactie artikel ‘Engaging Woman’

engagingwomanoftheyear

Vrijdag 31 januari 2014 vond de finale plaats van de Engaging Woman Of The Year. Van de 43 genomineerden waren er 36 aanwezig. Soms met aanhang. Soms alleen. Tevens waren er sponsoren en een vakjury. Ondergetekende is voorzitter van de jury. Een voorzitter zonder stemrecht en inspraak in de keuze van de winnaars.  Engaging Woman Of The Year heeft maar 1 doel: vrouwen die lef tonen, engagen en inspireren in de sociale media een podium bieden. Organisatie, jury, topDJ Elly van Amstel en sponsoren hebben belangeloos meewerkt aan een unieke uitverkiezing met lef.  (klik hier voor de storify).  

De finale

Het was een finale met alleen maar winnaars, inspiratie en positieve deelnemers! Spijtig is er een top 10 genomineerde geweest die zich gefrustreerd heeft uitgelaten over de uitverkiezing, vervolgens wel aanwezig is geweest en zich wederom via een artikel negatief heeft uitgelaten richting de organisatie. De redenen voor deze zuurheid  zijn niet duidelijk. Jammer.  Het niet winnen van deze uitverkiezing Engaging Woman Of The Year betekent niet automatisch verlies. 

Kort een reactie:

>  @Schijterijmeisje

Ik ben spijtig niet de persoon geweest achter de Twitteraccount @Schijterijmeisje. Een parodie op @Slijterijmeisje. Googlerestanten laten een account zien uit 2009. Ondanks mijn attitude ‘Neem jezelf niet te serieus en toon eens meer zelfrelativering-en-humor’, heb ik geen link met deze account en leg ik de beschuldiging dan ook naast mij neer.

> engagement is niet alleen online maar ook offline 

Dat klopt. Daarom hebben wij bij deze uitverkiezing gekozen voor een real-life pitch en een finale in de Melkweg waarbij de finalisten ook daadwerkelijk ‘ in persoon’ aanwezig zijn.

> hij blockte me ooit omdat ik lacherig deed over zijn socialmediasocialmediasocialmediasocialmedia- strategie

Ik ben voor lacherigheid! Ook ben ik  voor een stevige inhoudelijke en constructieve discussie. Spijtig block ik personen op Twitter die – anders dan een inhoudelijke discussie – mensen met leugens aanvallen met het doel deze te beschadigen om er wellicht zelf ‘ beter ‘ van te worden.   

> ik krijg altijd een beetje de kriebels van ‘women only’ 

Wij vragen ons dan ook af waarom zij zich niet heeft terugtrokken uit de competitie en waarom zij aanwezig is geweest.

> opgedrongen aanwezig te zijn

Een verzoek met ‘ wij zouden het waarderen als je er vrijdag bij bent’, zien wij niet opdringerig.petratweets

> de man die mij zwart maakte

Merkwaardig aangezien de organisator deze genomineerde meerdere malen heeft interviewd en voor positieve exposure heeft gezorgd voor onder andere haar blog en ‘de bloggies’.

bloggiesss

> verkeerde ingang bij de Melkweg

De snelle ingang is overduidelijk gecommuniceerd aan de genomineerden. Tweets zijn voorzien van een foto van de ingang met cirkel om de ingang (zie hieronder) en geplaatst op de pagina met details over de finaleavond. Tevens hebben wij een voor de ingang en achter het raam een banier geplaatst met duidelijke aanduiding Engaging Woman Of The Year. Een portier verwijst de genomineerden naar de zaal:

petraingangingangpetraingang

 

> bovenzaaltje

Wij noemen de nieuwe foyer van de Melkweg en zwevend naast de Stadsschouwburg Amsterdam zo een 100 meter van het Leidseplein – en voorzien van uitzicht over de skyline van Amsterdam – geen ‘bovenzaaltje’. Wij zijn trots dat deze fraaie lokatie de plek van de finale mocht zijn. Dit gezien het zeer beperkte budget van de non-profit uitverkiezing. De lokatie is – naast bereikbaarheid – bewust gekozen opdat men er een ‘avond Amsterdam’ van kan maken met bijvoorbeeld een after-party op het Leidseplein.

> geen bloemen

Geen bloemen maar wel een gedesigned badge, een feestavond met ultieme netwerkuitdagingen en een DJ die verzoeken van de genomineerden draait, gratis drank en voor de top 10 een getekend Handboek Content Strategie (via Adformatie) en tickets voor de Spin Awards avond (2x). Daarnaast veel positieve exposure voor de deelnemers. Deze giften vonden wij relevanter en ‘more engaging’. We spreken ook meerdere zintuigen aan hiermee.

 

Wij zijn blij! 

Wij zijn blij met een geslaagd event, de vele nominaties, de grote en positieve aandacht en reacties en vele gemotiveerde stemmen. Wij zijn vanuit de organisatie trots op een vakjury die zich heeft uitgesproken en alle genomineerden die zich positief en met constructieve bijdrage aan het medialandschap in Nederland durven te presenteren:

 

beeckestijnprijs

 

 

 

engaging_woman_vente_exlcusive
engaging1engaging22e_prijswinnar_engaging_womanengaging3
publiek_06_engaging_woman
ebruge-550x309gonny-550x308
engaging4engaging5engaging6engaging7

Gerelateerde artikelen op AtMost.nl: