Handboek Online Marketing 4 wederom in de top 50 van managementboeken

hom44

Wederom – en ruim 150 dagen – in de top 50 van managementboeken.

Over het Handboek Online Marketing deel 4

Online marketeer, docent, bestsellerauteur, ondernemer, columnist en spreker Patrick Petersen studeerde in 1997 af op de ‘Integratie van internet binnen de marketing- en communicatiemix van grote organisaties in Nederland’. Deze scriptie resulteerde in een groot aantal eigen marketingmodellen en uitgesproken visie hoe online marketing succesvol in te zetten. Petersen is op Twitter bekend als @Onlinemarketeer.

De gedreven internetondernemer – zie onder andere Educator. nl, AtMost.nl en AtMost.TV – (heeft ge)werkt voor organisaties zoals T-Mobile, DELTA, EY, Heineken Music Hall, De Hypotheekshop, Heijmans, Trendhopper, Bouwfonds, Hästens, SNS Reaal, TU Delft, IKEA Nederland, de Roterogroep en Rijkswaterstaat.

Het praktische Handboek Online Marketing 4.0 (HOM4) is een management- en studieboek dat vooruitstrevende theorie en marketingmodellen mixt met harde quickwins. Het uitgebreide boek staat vol quickwins, cijfers, strategische modellen, wetenschappelijke onderzoeken, tips, cases en exclusieve interviews met experts als Henk de Hooge, Stephan Fellinger, Jan Dijkgraaf, Richard Lamb, Hans Molenaar en Egbert Jan van Bel.

In het HOM4 wordt er onder andere aandacht besteed aan moderne strategische marketingmodellen, het scoren met de juiste online marketingmix, usability en optimalisatie, contentstrategie, webvertising, e-mailmarketing, mobile marketing plus social media en engagementmarketing. De hoofdstukken over zoekmachinemarketing helpen je een aantoonbaar betere ranking te geven.

De praktische marketingmodellen worden omgezet tot een strategisch online marketingplan. Het HOM4 leunt zwaar op de actuele maar vooral ook de toekomstige praktijk. De duizenden digitale aanvullingen – zoals interviews, cases, infographics, presentaties en video’s – benadrukken de toon van het boek: leer de wereld van online marketing 4.0 kennen, leer van de experts!

HOM4 in het kort:
– HOM4 is een totaal herschreven versie van het bekende Handboek Online Marketing
– Met meer dan 2000 digitale bijlagen, meer dan 50 nieuwe cases
– Geschikt voor zowel b2b, b2c als non-profit
– Met bijdragen van de top van online experts in Nederland
– Het Handboek Online Marketing 4.0 helpt bij het maken van een strategisch online marketingplan
– De hoofdstukken over contentstrategie, mobile marketing, e-commerce, weboptimalisatie en social media marketing zijn uitgebreid en bij de tijd gebracht